SEO Ajansını Nasıl Seçmelisiniz?
22 Kasım 2019 / 0 Yorum
İdeal bir SEO ajansını nasıl seçersiniz? SEO ajansı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Siz bu yazıyı okurken, şu an globalde, yaklaşık olarak 17.500 SEO ajansı müşterilerine hizmet sunuyor. Globaldeki bu rakam sizi çok korkutmasın. Türkiye’de kurumsal anlamda SEO ajansı olarak sayabileceğimiz ajans sayısı maksimum 10’u geçmeyecektir.
"Öncelikle markanızı çok iyi tanımalısınız. Böylece, bir SEO ajansından ne talep etmeniz gerektiğini de çok iyi bileceksiniz. İşin püf noktası budur. Ne istediğini biliyor olmak!"
Satış Ekiplerine Odaklanın
Bir SEO ajansından hizmet alırken, sadece CEO ile değil, tüm satış ekibiyle de görüşmeye çalışın. Çünkü, üst yönetim, her zaman için en bilgili kesimdir. Eğer, satış ekibi de, en az CEO kadar bilgiliyse, o zaman doğru ajansla anlaşıyorsunuz demektir.
Çünkü üst yönetim kadrosu, her zaman en yoğun kadrodur. Sözleşmenizi imzaladıktan sonra, kendisine her zaman hızlı bir şekilde ulaşmanız zor olabilir. Ama satış ekibi size bilgili ve güvenilir geldiyse, karşılaştığınız problemlerde onlarla çok daha kolay ve hızlı bir şekilde iletişime geçebilirsiniz.
SEO Ajansı Seçerken Başka Hangi Noktalara Dikkat Etmeli?
En başarılı ajanslar, verdikleri hizmet konusunda, süreç konusunda gayet nettirler. Sizinle, net rakamlar üzerinden konuşurlar. İş süreçlerini, size sağlayacakları katkıları, anlaşılır ve gerçekçi bir şekilde dile getirirler.
İyi ajanslar, SEO konusuna geniş bir perspektiften yaklaşırlar. Sadece birkaç kalemde değil, birçok farklı alanda uzmanlıklarını geliştirirler. Ajansla görüşmenizde, konuya geniş bir açıdan yaklaşıldığını sezerseniz, yine doğru ajansla iletişimdesiniz diyebiliriz.
“Zamanlama” dikkat etmeniz gereken ayrı bir detaydır. Ajanslar size zamanlama konusunda net rakamlar veriyorsa (Örneğin; 1 ay, 1 yıl vb.) doğru yoldan ilerliyorsunuz!
İyi bir planlama, bu işlerin püf noktasıdır. Planlamaya dikkat eden şirketlerle görüşmelisiniz. Ekiplerini, çalışma şekillerini ne kadar iyi anlarsanız, elinizde bir o kadar ipucu var demektir.
Ajansınızdan, bir strateji talep edin. Size “kâr” getirecek olan şey, iyi bir stratejidir. Örneğin; size Google’da ilk sayfada çıkmak, ilk sırada çıkmak gibi bir garanti veriliyorsa, bu hiç de güvenilir değildir!
Başarılı anahtar kelimeler konusunda ilk sayfada olmanız da yeterli değildir. Bu anahtar kelimenin hacmi de büyük olmalı! Büyük hacimli bir anahtar kelime değilse, ilk sayfada da olsanız hiçbir işinize yaramaz!
İyi bir SEO ajansı, stratejide, size başarı getirecek anahtar kelimelere odaklanacaktır!
İdeal SEO ajansınızı seçmek konusunda, en etkili yöntemlerden birisi de, her zaman olduğu gibi referanslara, müşteri yorumlarına göz atmaktır. Bu referans ve yorumların gerçek mi, yoksa sahte mi olduğuna mutlaka dikkat edin!
Yorumlar: 0