Kurumsal Bir Firmanın Web Tasarımı Nasıl Olmalıdır?
28 Şubat 2018 / 0 Yorum
İyi bir kurumsal web sitesi, firma hakkında kesin bilgi kaynağı ve insanlar için firmayı keşfedecekleri ilk yer olmasının beklentisi, uzun zamandır herkes tarafından bilinen bir gerçekti. Fakat günümüzün web trendleri bu önermenin tek başına yeterli olmadığını gösteriyor. Günümüzde kullanıcıların daha aktif olarak katıldıkları web tasarım modelleri ve responsive tasarıma sahip siteler ihtiyaçtan zorunluluğa terfi etmiş görünüyor. Daha aktif içeriklere ve sosyal medya hakimiyetine sahip firmaların web siteleri, bizlere bugün web tasarımı açısından farklı bir kişiselleştirme deneyimi sunuyor. Sahip olduğunuz kurumsal firmanızın hedefleri doğrultusunda günümüz web trendlerine uygun web tasarımlar oluşturmayı yeniden gözden geçirmeniz gerekebilir.
Neden kurumsal bir web sitesine ihtiyacınız var?
Bir kurumsal web sitesi oluşturmak için birçok nedeniniz var. Tam olarak firmanız için neye ihtiyacınız olduğunu bulmanız işlerinizi kolaylaştıracaktır. Doğru sorular sorarak işe başlamanız, günümüze uygun ve firmanıza değer katacak bir web tasarımına sahip olmanızı sağlayabilir. İlk etapta oluşturmak istediğiniz web sitenizin, firmanız için 7/24 kesintisiz çalışacak bir çalışan olduğunu unutmamanız gerekiyor. Sakince düşünün. Neden bir web sitesine ihtiyacınız var? Markanızın değerini artırmak mı? Yoksa Markanızın itibarını en iyi şekilde hedef kitlenize ulaştırmak mı? Bu soruların cevapları neden ihtiyacınız olacağı konusunda sizleri yönlendirecektir. Bu aşamadan sonra “Nasıl” sorusuna cevap bulmanız gerekecek. Nasıl sorunuzun cevabına yaklaştıracak mini rehberle baş başa bırakalım.
Hedef kitlenizi tanımlayın
Web sitenizi kimin için oluşturacağınız oldukça önemlidir. Yaptığınız işin tanımı ve müşteri kitlenizin beğenileri burada sizin hedef kitle analizinizi ortaya çıkaracaktır. Web sitenizi ziyaret etmek isteyen kişileri anlamak ve aradıklarını tam olarak vermek bu noktada çok önemlidir. Böylece kurumsal web sitesi içeriği ve tasarımı, hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre belirlenecektir.
Web sitenizin değerini anlayın
Müşterileriniz, firmanızın web sitesinden yararlanarak zamandan tasarruf edebilir, ürünleriniz hakkında kapsamlı bilgiler alabilir. Yatırımcılar için firmanızın, yatırım yapmaya değecek tüm bilgilerine ulaşabilir, bu bilgileri yeterli derecede anlamaları sizin avantajınıza olacaktır. Bu örnekler çoğaltılabilir. Ancak burada düşünmeniz gereken esas nokta; başarıya ulaşmış markalar, müşteri ihtiyaçlarına odaklanan ve sunmak için gayret gösteren firmalardan oluşuyor.
Tasarım Konsepti
Bu aşamaya kadar web sitenizin amacı belirlendi. Şimdi hedef kitlenize ulaşmanın tam zamanı. Oluşturduğunuz planı tasarıma dönüştürecek bir web tasarımcıyla çalışmalısınız. Kurumsal web sitenizin tasarımının yaratıcı konsepti, kurumsal stratejinize ve hedeflerinize dayanmak zorunda olduğunu unutmamalısınız.
Yorumlar: 0