Dijital Pazarlama: Yaratıcı Fikirler Zamanı

/ 0 Yorum

Dijital Pazarlama: Yaratıcı Fikirler Zamanı

Çağımızın getirisi olan teknoloji ve dijital dünya, şirketlere, markalara ve kişilere geleneksel pazarlamanın dışında daha çok insana ulaşma şansını tanıyor. Evlerimize giren akıllı cihazların sayısı gün geçtikçe artıyor. Markalar pazarlama stratejisi geliştirirken, hedef kitlenin cebi kadar yakınında bir uzaklıkta olduğu gerçeğini çok iyi biliyor.

Dijital Pazarlama Nedir?

Sosyal medyanın ne kadar güçlü bir mecra olduğu artık herkes tarafından bilinen bir gerçek olduğu biliniyor. Yakın geçmişte büyük markaların sosyal medyayı kullanarak rezillik ve vezirlik aşamalarını yaşadıklarını biliyoruz. Dijital pazarlama için ayrılan bütçeler, markaların planlama ve stratejik hedeflerinde hatırı sayılır bir masraf kalemi olarak görünüyor.

Sosyal medyada geliştirilen bütün pazarlama araçları için ya birimler oluşturuluyor ya da dijital pazarlama ajansları ile çalışılıyor. Dijital pazarlama ajansları belli kıstaslar içinde sadece dijital alanda analiz yöntemleri geliştirerek sunulan pazarlama argümanına göre hedef kitleyi bulmak üzerine stratejiler geliştiriyor.

Hedef kitle: Yaş, cinsiyet, bulunduğu konum, ziyaret edilen siteler, sitelerde harcanan zaman, vs.
İlişkilendirme: Sosyal medya etkileşimi(Tweet, gönderi, beğeni, mention vs.), reklama verilen tepki ve kurulan bağlantı(tıklama), satın alma yolları, vs.

Bu iki başlık, dijital pazarlama stratejilerinde kullanılan analiz yöntemlerinin başında geliyor. Bu veriyi alabilmenin en iyi yolu sosyal medyanın uçsuz bucaksız evreni. Dijital pazarlama ajansları bu verilerin alınmasında farklı yöntemler izleyerek, kullandığı analiz aracı üzerinden bir sonuca varır. Hedef kitleye rahatlıkla ulaşır ve yaratıcı fikirler geliştirir. Böylece ortaya sosyal medyada görmeye alışık olduğumuz viral videolar, markaların kendi adları üzerinden geliştirdikleri uzun soluklu hikayeler (Hashtag, Youtube reklamları üzerinden hikayeler, vs.) olarak bizlere sunulur.

Yaratıcı Fikirler

Dijital Pazarlama, için kullanılan en etkili ve hedef kitleyi onikiden vuran fikirlerin bir getiri sağladığı bilinen bir gerçek. Peki, bu pazarlama fikirlerinde yaratıcı olmanın yolları neler olabilir? Hangi argümanlar bizim zirveyi görmemizi sağlar?
 

Sosyal Medya: Burayı iyi kullanmak önemli. Hangi platform? Hedef kitleyi harekete geçirecek reklamlar
İçerik Pazarlaması: Önümüzde ki yıllarda sıkça konuşulacak önemli bir alan. Hedef kitleyi bilgilendirici, sürekli ve sıkıcı olmayan içeriklerle pazarlamanızı desteklemek
Kişiselleştirilmiş Reklamlar: Google’ın ısrarla üzerinde durduğu ve daha da duracağı bir alan. Hedef kitleye direk ulaştığınız spesifik ve önemli bir pazarlama aracı
Video Reklamlar: Özellikle Akıllı TV’lerin evlere girmesiyle daha çok kitleye erişmenizin mümkün olacağı pazarlama araçlarından biri. Youtube bu konuda rakipsiz.
Dijital Pazarlama alanında kullanılan bu argümanlar zaman geçtikçe, teknolojinin gelişimine paralel olarak kendine yeni alanlar bulmaya devam ediyor.

Yaratıcı fikrin oluşumundan önce, dijital pazarlama için kullanılan bütün araçları takip etmeniz, bilgilenmeniz ve en önemlisi doğru hedefi bulmanız oldukça önemli

Yorumlar: 0

Yorum Bırak