Diijital Ajanslar

Her reklamın iyi ve kötü yanları bulunmaktadır. Üstelik bu reklam hedef kitleyi de yanıltabilmektedir. Bu da marka veya mal sahibi kişilerin maddi ve manevi etkisi altına alabilmesi mümkün olabilmektedir. Bilindiğiniz gibi geleneksel reklam ajanslarının da uğraşı markaların dili ve bu dilin tanımlanması olmaktaydı. Hedef kitle odaklı çalışarak markanın tanıtımını yapmayı amaçlarlardı birçok ajans. Peki dijital ajansları geleneksel reklam ajanslarından ayıran özellik nedir neden oluşmuştur? Marka ve mal sahibi, tanıtımını yapabilmesi ve hedef kitleye mesajını ulaştırabilmesi için ajanslara ihtiyaç duymaktadır. Bunu televizyon kanalıyla da gerçekleştirebilmektedir. Ama bu ürün ve marka sahibine yüksek bir bütçe sonrasında geri dönüşüm sağlayacaktır.

Geleneksel reklam ajanslarının marka tanıtımı amacıyla kullanacağı ifadeler oldukça kısıtlıyken devreye dijital ajanslar girmektedir. Bir markanın iletmek istediği mesajı,  ilgi çekici içerikle doğru hedef kitlesine ulaştırmanın tam olarak dijital ajansların da başarısı olacaktır. İşin esaslı boyutu, hedef kitle ve tabi ki bütçe de göz önüne alınarak ürün ve markanın tanıtılacağı platform ve yöntemler belirlenmektedir. Sosyal reklam uygulaması ile, mobil uygulama ya da video gibi alanlarda marka içeriği tanıtılmaktadır.

Dijital ajanslar güçlü, genç ve dinamik ekiple çalışmaktır. Ajansın her bir departmanın da görev yapan uzman kişiler markaların dijital sahadaki gölgesi görevini de üstlenmiş bulunmaktadır aynı zamanda. 

Markanın değerini kavrayıp beklentilerini karşılayacak bir marka yöneticisi, marka sahibinin yükünü almış sayılmaktadır. Marka ve ürünlerin adeta pazar alanı haline gelen facebook, Twiter gibi sosyal medyada, marka hakkında neler konuşuluyor, ne kadar sıklıkla ve hangi kategoride tanıtım yapılacağına varıncaya değin tüm aşamalar dijital ajansların takibinde olmaktadır